tisdag 19 januari 2010

2010 nu.
Det var ett tag sen sist.
Mkt som har hänt, alldeles för mkt för att orka skriva allt.

Men idag har jag köpt en dagbok, eller journal som man som vuxen kallar den. I den ska jag föra mina tankar innan resan, allt jag tänker och gör nere i Barcelona och sen sammanfatta allt när jag kommer hem. Förhoppningsvis kan jag då se hur jag utvecklats som person under dessa fyra månader.

Den första boken jag kikade på och som jag skulle köpt, om den hade varit linjerad, hade ett citat på framsidan. Det var av Dalai Lama och löd:

The purpose of our life is to be happy.

Jag är inte där än, men jag hoppas att jag kommit en bit på vägen när det är svensk sommar igen. Tills dess gör jag det bästa med det jag har. "Bättre ensam än i dåligt sällskap" och något i stil med "Man ska inte finna en flicka [pojke] man vill gå till sängs med, man ska finna en flicka [pojke] man vill vakna upp med" ska bli mina citat att leva utefter. Med hjälp av dessa hoppas jag nå upp till Dalai Lamas visdomsord.

Önska mig lycka till!

Inga kommentarer: