söndag 20 december 2009

Enough

Jag har flera goda vänner. Jag har vänner som får mig att må bra, som får mig att skratta, får mig att le när jag är ledsen, tar hand om mig när jag mår dåligt, ger mig komplimanger precis när jag behöver dem. Vänner som älskar mig, visar det och låter mig ta hand om dem tillbaka. Vi ger och vi tar, och alla mår bra av varandra. Jag har massa vänner som jag älskar.

Ändå har jag lagt all min energi på den enda så kallade vän som behandlar mig som skit denna helg. Jag har analyserat hennes beteende, jag har gråtit, jag har varit ledsen, jag har varit bitter, varit arg, jag har mått dåligt, inte kunnat äta... jag har mått skit. Allt på grund av en människa som inte beter sig som en vän borde bete sig, och inte verkar vilja ha mig som vän dessutom.

Jag orkar inte med detta nå mer. Jag orkar inte lägga energi på någon som inte är villig och lägga energi på mig, villig att behandla mig såsom jag förtjänar att bli behandlad. Jag orkar inte bry mig om någon som inte får mig att må bra, som konstant får mig att må sämre och sämre.

Jag orkar inte.

Enough.

Inga kommentarer: