onsdag 16 december 2009

HEJ hej hemskt mycket hej!

Tenta 1/2 avklarad idag. Skrev klart den på ca 20-25 minuter, bläddrade igenom den massa gånger för att se om jag gjort några slarvfel, ändrade väl på två saker och räckte sedan upp handen för att jag var klar. Men då var jag tydligen alldeles för tidigt, så fick inte gå då.. Så fick snällt sitta kvar i några minuter till tills det var dags att gå. Tror nog de flesta trodde att jag inte kunde någonting - men tji så fel de har! Jag totalt tokägde den. Man ska visserligen inte ropa hej förrän man kommit över bäcken, men kan nog med 95 % säkerhet säga HEJ HEJ! =)

Det "roliga" med det hela är att detta var den största tentan, på 7,5 poäng. Den jag har på måndag är bara på 4,5 poäng. Men ack så mycket svårare! Där räcker det inte med att kunna regler - där ska man kunna glosor från 12 kapitel, övningar och meningar och ordspråk och uttryck och dessutom kunna skriva en löpande text till en bild. Konstigt att det ger mindre poäng... Så snart är det dags att plugga igen. Men nu ska jag ta en paus med mat och Greek.

Har förresten fått jätte mycket gjort idag! Pratat med jobbet om i vår, lämnat in papper till Mimer och varit på banken och fixat ärenden. Så snart är jag en kvinna med både Visa kort och ett Mastercard. Hur coolt är inte det? =)

Hörde jag God Jul?

Inga kommentarer: