tisdag 1 juli 2008

"'Cause you had a bad day..."

Någon borde uppfinna humörtabletter. Inte som antidepressiva, utan som
"Humör - nu på burk! Välj hur du vill må - vill du vara glad, energisk, lycklig, nöjd, pigg? Vi har alla känslor du vill ha, utan biverkningar. Om du känner dig nere är det bara att ta gladpillret på morgonen så kommer du vara glad lagom till jobbet!"
För känner att humöret påverkar verkligen allt, all the time. Lite nere när man går och lägger sig, vaknar lite off, tar sig till jobbet - och om jag då varit lite nere innan så går allt dåligt där med. Spelar ingen roll hur bra jag packar, något lyckas gå fel ändå. Får fel ordrar och hinner inte i tid, eller får bra ordrar men just då blir det självklart problem med packningen som drar ut på tiden.. Ifall jag däremot vaknar pigg och glad, cyklar glatt till jobbet - ja då flyter hela dagen på bra. Tänk att vakna lite nere, ta en energisk och en lycklig tablett på morgonen som börjar verka strax därefter och håller i sig hela dagen (Skulle kunna följa med antitabletter också - som tar bort humöret så man återgår till det vanliga. Ifall något skulle hända så det inte passar att vara i det humöret som man valde på morgonen). Då skulle hela dagen flyta på bra i en enda lyckodimma! (Eller ja, kanske inte dimma som i "dimma"....). För om det går dåligt för mig på jobbet så påverkar det lönen, och lönen i sin tur kommer senare påverka humöret... En enda dålig dag och jag hamnar i en ond ond cirkel..

Inga kommentarer: