lördag 12 juli 2008

Friends

Jag var ute och drack lite öl med några från jobbet igår. Eller ja, det blev nog inte lite öl utan ganska många sådana. Insåg att jag tycker ju om mina arbetskollegor! De är skitsköna, personer jag skulle kunna tänka mig att ha kvar som vänner sen. Och vänner kan man aldrig få för många av. Var en period för ett tag sen då jag kände att jag hade alldeles för många vänner, för hade inte tid med dem. Men man får ta sig tid. Det går att vårda en vänskap även om man inte kan ses varje vecka. Några av de personer som jag räknar in bland mina riktigt goda vänner hör jag bara av när jag hälsar på dem. Men det fungerar för allihopa, att ringa och prata i telefon fram och tillbaka är inget någon av oss har tid med. När vi träffas känns det ändå som om vi inte varit ifrån varandra alls. Det är så vänskap ska vara.

Inga kommentarer: