onsdag 1 april 2009

crisis

I found myself in some kind of crisis just now. So I phoned T and talked about it, and I realised that I really shouldn't continue to study, just because I've gotten so far now. If this isn't what makes me happy, why am I still here? I think I'm going to talk to my job tomorrow to let them know that I might be interested in working full time in the fall, if it's possible to combine it with my spanish classes. By doing that I don't need to take csn, and if I decide that I want a different career I have a chance to study an extra term.

But the problem is...that if I stop school and decide to do different stuff, to find my way in life... I have to start paying csn back. And if I decide to do the stuff I want to do, see the world, work a little bit here and there - I might now be able to afford it..

Why on earth have this been going on for so long?!

Jag är så jävla slut!!! Som Kenny Starfighter så fint utrycker det...=/

2 kommentarer:

Nalle sa...

Tråkigt att du känner så. =(

Jag vet inte om/när det kommer hända, men jag har hört att det är på förslag att man bara ska få csn i maximalt fyra år istället för sex år.

Det kan ju vara värt att tänka på, så du inte låser dig själv ute från en högskoleexamen helt och hållet i framtiden - bara för att det inte känns rätt just nu.

Jag har ju varit less flera gånger jag med, men sen rätt som det är så hittar man tillbaka till motivationen igen. Väldigt ofta genom att prata med motiverade lärare, men framför allt Malin, "vår" studievägledare. Hon kan få allt att kännas lätt och bra i någon månad - vilket oftast är tillräckligt för att man ska komma vidare när allt känns hopplöst.

Jag hoppas det löser sig till det bästa i alla fall.

Kramar

HON SOM ÄR JAG sa...

mmm hört det med... men tycker det borde gälla de som börjar studera i framtiden jag? om jag har två år sen tidigare, o vill läsa nå nytt tycker jag de borde ge mig den möjligheten.. but i dont know....

jo gillar malin jag med men det blir ju så när jag frågar saker att hon hänvisar mig vidare till typ bjaren... o i dont know.. men det känns som om jag liksom blivit lite bortglömt i programmet. de borde följa upp sina studenter bättre.... usch, i dont know...