fredag 9 oktober 2009

So far away

Min favoritlåt just nu är med Amanda Jensen. Hur stor är den chansen? Upptäckte den då jag fått min kompis gamla Ipod och lyssnade igenom hans låtar. Där var den - och jag fastnade direkt för texten! "I thought I packed it all but I forgot my heart" var framförallt stycket som fick mig att lyssna på den igen. Och igen. Och igen. Texten är väldigt enkel, men säger ändå väldigt mycket. Jag tror nog många kan känna igen sig i den. Ja, som alltid med alla låtar som har med kärlek och göra (99% av alla låtar som någonsin skapats kanske?). Det känns i alla fall som att det är en framtida Ida klassiker att citera vid hjärtesorg. Återkommer med fler citat ur låten när det är dags för det nästa gång.

1 kommentar:

Milla sa...

Me encanta la música de Amanda. ?Has escuchado su canto nuevo? Se llama Happyland y es muy bueno =)