torsdag 25 februari 2010

Acurrucarse

Jag orkar inte plugga, jag har verkligen ingen energi. Vi har tenta på måndag och jag känner bara: äsch, det går la säkert bra ändå.... Vill bara leva, bara va, existera utan massa måste och krav. Så jag har börja ta en paus från allt. Och det känns bra, jag mår bättre. Promenader ner till vattnet och lyssna på vågorna, kanske en kvällsfika ikväll på en uteservering och bara njuta av livet. För jag lever bara en gång.

Men för att inte få allt för dåligt samvete över bristen på motivation läser jag cosmopolitan på internet på spanska. Idag spanade jag in mitt horoskop. Och så rätt de har!

Estos días el stress te amenaza. Has estado hiperactiva y demasiado concentrada en la realización de tus proyectos, que te han traído más de un dolor de cabeza. Un poco de meditación no te vendría nada mal.

Vilket betyder ungefär: Dessa dagar har stressen hotat dig. Du har varit hyperaktiv och alltför koncentrerad på att realisera dina projekt, vilket har gett dig huvudvärk. Lite meditation skulle göra dig gott. Och det är ju precis så jag känt! Underbart, om Cosmopolitan säger att jag bör ta det lugnt och bara meditera, vem är jag att säga emot? De säger även:

Estarás más receptiva con... Virgo. El chico Virgo estará casero, pero también muy romántico. Ideal para acurrucarse en el sofá y ver pelis juntos.

Du ska vara mer mottaglig mot jungrur. Jungrumannen är hemkär, men även mycket romantisk. Perfekt för att krypa ihop i soffan och se på filmer tillsammans. I could totally do that! Ska alltså ta det lugnt och mysa i soffan med en jungruman. Det Cosmo säger, det gör jag. =)

Förresten är ordet acurrucarse mitt nya favoritord. Ska jämnt kura ihop någonstans för att få använda det framöver!

Inga kommentarer: