onsdag 10 februari 2010

Skype, historia och pojkar i pyjamas.

Sitter och väntar på att Tess ska komma online på Skype så jag kan testa om alla grejer jag köpte innan jag stack funkar. Håller dock på att somna i soffan.... har varit spring hit och dit idag som vanligt. Först pluggade jag och Millsk hemma och Linda, Spaniens historia var det som stod på schemat. Tråkigt! Me aburre historia... Sen skulle vi ta en fika på stan, men efter ett rätt så kort stopp på Starbucks så slutade det med en liten shoppingrunda, por supuesto. Köpte mig en spansk bok, bara för att jag ville, inte för att jag behövde. El niño con el pijama de rayas eller som den heter på engelska the boy in the striped pyjamas. Berättade om den filmen tidigare och la nog även in en länk till youtube tror jag? Nu har jag i alla fall boken på spanska, så ska bli himla intressant att läsa den. Även om jag nog kommer gråta tårar nu med...

Testade min kamera på stan idag också, och den klara av att ta kvällsbilder mkt bättre än min förra! Underbart =)

Inga kommentarer: