söndag 28 februari 2010

Barcelona


Har jag sagt att jag älskar Barcelona? I do. Älskar staden, kanske till och med älskar landet men då jag inte varit utanför Barcelona kan jag inte uttala mig om det än. Men staden är fantastisk. Den är vid liv. Den lever. Den är inte som Västerås som ligger i dvala hela vintern och knappt hinner börja gnuga i sig i ögonen under sommaren för att sen mötas av vintern igen. Här ler staden mot en, solen skiner och vi är alla vakna. Du kan gå på ramblan och se gatuartister, sitta utanför katedralen och njuta av någon som spelar gitarr, se på glada barn som leker. Du kan gå och shoppa på stora shoppinggator med kända märken och senare på dagen gå ner till stranden, bygga sandslott och äta glass. Du kan äta tapas när du vill på dagen, gå på konserter (både stora och små). Du kan LEVA. Det är fantastiskt och jag älskar det.

Inga kommentarer: