tisdag 16 februari 2010

Ett helvete för tillfället

Om det inte vore jag som var drabbad skulle jag kanske kunna skratta åt eländet men just nu vill jag nog bara gråta. Inte nog med att det är sjukt mycket att göra i skolan och jag förstår inte hur jag ska hinna med det, så har Dani gått och blivit magsjuk nu. Vi trodde hon hade turen att slippa det för det var en vecka sen vi andra hade det, men nu springer hon fram och tillbaka till toan. Stopp i handfatet har det blivit också, så det går inte att använda nu. För att toppa kvällen sprang det en mus runt i vårt kök också! Marcus trodde han såg två stycken tidigare i veckan som sprang in i en springa bredvid skåpen, så vi täppte för där. Men nu är de tydligen fria igen, eller så har de fått sällskap av en annan släkting. Dessutom är det fortfarande kallt som satan, jag fryser om fingrarna bara genom att skriva på tangentbordet och går konstant runt i leggings + mjukbyxor, två tjocka tröjor och raggsockor. Regnar ute gör det också, och nu är det tydligen översvämning i södra Spanien. Det går rykten om att det är kallaste februari på länge, och att mars kommer vara likadant.

Jag är på topp idag va?

Inga kommentarer: