tisdag 2 september 2008

"If I could, I'd slow the whole world down. I'd bring it to it's knees, I'd stop it spinning round. But as it is, I'm climbing up an endless wall"

Dygnet är alldeles för kort. Hur ska man hinna med allt på endast 24 timmar? Man ska ha ca 8 timmars sömn men jag behöver mer åt 10 timmar per natt för och bli pigg. Då har jag bara 14 timmar kvar! Eftersom jag studerar ska då 8 timmar av dem ägnas åt studier. Helt plötsligt finns det då bara 6 timmar kvar! Mat ska lagas och ätas, vänner ska träffas, eventuella extra jobb ska hinnas med, träning... om det ändå fanns mer tid..

då skulle jag samla tiden i en burk och ta fram vid behov.

2 kommentarer:

Nalle sa...

Jag tror den burken skulle vara framme ständigt faktiskt.

Men det är bra att du tar dig tid att blogga lite då och då i alla fall. Det tycker jag om. :)

Nalle sa...

Jag har ju hållit på och nött med min blogg ett bra tag nu faktiskt.. Men du är den första som kallar mig för riktig bloggare trots det. :)

Jag har faktiskt tänkt styra up en ny blogg också, om att byta till mac och lite sådana nörderier. Den kommer antagligen bli en "riktigt riktig" blogg - då sådana bloggar brukar dra en massa sökträffar. :)