tisdag 17 november 2009

Damn schoolbooks!

Vaknar. Sovit i minst 8 h. Jag borde vara pigg som en lärka, med tanke på att jag tog en lång tupplur igår eftermiddag med. Stiger upp, relativt pigg med tanke på att jag är nyvaken. Gör frukost, börjar vakna till liv. Dricker en kopp te, känner hur kroppen fylls med energi. Idag kan bli en bra dag! Jag tar fram mina skolböcker och tänker att jag ska komma igång tidigt, så jag får mycket gjort idag. Sätter mig vid köksbordet, börjar läsa.... zzzz.... och snabbare än Stålmannen kan byta om har all min energi försvunnit, den har liksom sugits ner i skolböckerna... Jag har sagt sen dag 1 på högskolan - det är något skumt med skolböcker. Antingen är de förhäxade, en elak lärare som har lagt en förbannelse över varenda bok så ingen elev ska kunna hålla sig vaken. Eller så är det någon som smyger ner sömnpulver i dem som gör att man somnar så fort man andas in bara minsta lilla microdel av pulvret... Hur som helst, jag är trött. Och inte alls på lika glatt humör längre! Damn schoolbooks!

Inga kommentarer: