tisdag 24 november 2009

Trubbel med en ljusglimt

Idag har det bara varit trubbel efter trubbel. Först fick jag reda på att jag tydligen sökt på fel sätt till i vår, och det är därför jag bara är med i en urvalsgrupp. Om detta ska ändras kommer min ansökan bli en sen anmälan och då kommer jag ha ännu mindre chans att få plats. Så nu är jag fruktansvärt fantastiskt makalöst orolig över att jag kanske inte kommer komma in på min spanska i vår. Och jag har ingen backup plan.... försökt hitta några alternativ i vår men inget som lockar. Vad gör jag om jag inte kommer in? Som inte det vore nog kommer jag hem och upptäcker att mitt internet blivit avstängt! Tydligen har jag glömt bort att betala. Igen. Så nu sitter jag på någons trådlösa internet och surfar på låg hastighet.

Tack och lov för min lönespec. Min lönespec lyste upp hela min tillvaro idag. Jag hade förväntat mig ungefär lika lite som vanligt. Men jag fick 2000 kronor mer än vad jag trodde jag skulle få! Hurra, det blir både julklappar och sparande denna månad!

Förresten har en i huset mitt emot mig satt upp en julstjärna i sitt fönster nu. Vet ni vad jag tänkte när jag såg den? "NEJ! Jag är inte först i år!! :(" Så nu får jag nog ta och rensa ut mitt förråd och leta reda på mina stjärnor jag med. Då har jag två ljusa punkter i min tillvaro hela december.

Inga kommentarer: