måndag 9 november 2009

Social interaktion

Det är de små sakerna som förgyller livet brukar vi säga. Och som det stämmer! Idag på föreläsningen pratade vi om kommunikation och olika kommunikationsteorier och det fick mig att tänka på den sociala kommunikationen, interaktionen människor emellan. Där, om något, är det de små sakerna som förgyller vardagen. Ett sms från en person du inte föväntade dig skulle höra av sig, en god vän boende på annan ort åker till din stad för att hälsa på just dig, en kram som värmer mer än ord. Att få någon att känna sig uppskattad och visa uppskattning tillbaka. Jag fick ett sms från en person jag inte haft någon sådan relation med i fredags och blev jätte glad. Någon hade tänkt på mig och visade detta. En väldigt god vän som jag saknat ska nu komma till Västerås på onsdag - för att umgås med mig. Vi ska baka bullar och göra hamburgare och bara ha det alldeles underbart. Små saker - som blir stora i mina ögon. Det gör mig glad på en måndag. Och jag hoppas kunna göra någon lika glad tillbaka.

Inga kommentarer: