fredag 2 april 2010

Hur man kombinerar två världar



Hur kombinerar jag dessa två element, vacker natur och dator?


Det stora problemet med studier som kräver dator brukar vara att jag måste vara inomhus för att kunna genomföra dem. Ute ser jag inte min skärm och det finns alldeles för många distraherande moment som förstör min koncentration. Men genom att sitta inne hela dagarna missar jag ju all fin natur som finns utomhus!

Ja, det är väl bara att välja, plugg eller utomhus, kanske ni tänker nu?

FEL!
Jag har nu kommit på lösningen på detta problem som kommer hjälpa mig framöver. Allt som krävs är en dator, en internetanslutning och ett spotifykonto.

1. Sätt på datorn.
2. Ta fram allt skolmaterial du behöver.
3. Starta spotify.
4. Sök efter t.ex. rainforest, ocean, meditation, alla typ av naturljud du tycker om.
5. Tryck på play.
6. Plugga och njut av de vackra naturljuden!

Och ifall du känner att du inte riktigt får in den äkta känslan av natur, blunda i några sekunder och se till att fönstret är öppet så du får sol och friskluft på en och samma gång!

Inga kommentarer: