måndag 26 april 2010

O r o

Jag har längtat hem.
Jag har saknat alla mina vänner där hemma.
Jag har funderat på att ta första bästa plan hem till Sverige.

Nu har jag bokat min flygresa hem.
Jag grät.
Och inte av glädje.

Helt plötsligt vill jag inte åka, jag vill inte hem. Jag är rädd för vad jag kommer möta, att vardagen kommer bli grå och tråkig igen. Hamna i situationer jag inte vill hamna i. Det är en månad kvar, och jag saknar redan Barcelona, trots att jag fortfarande är här. Det känns som om en del av mig gick sönder när jag klickade på köp, som om den del av mig jag fann här kommer stanna kvar. Jag vill vara hel, jag vill vara Idan, den glada Sverige Idan kombinerad med hon som haft det underbart i Spanien i fyra månader. Hur kombinerar jag det - i Västerås? Den lilla gråa staden som endast lever tre månader per år under sommaren?

1 kommentar:

Josse sa...

jag lovar att jag ska leva livet med dig.. i mer än 3 månader. :D Jag ser i alla fram emot att du kommer hem.. saknat dig..