onsdag 7 april 2010

Sammanträffanden

Alexandra har fått mig att gå med en internetdejting site. Himla intressant och roligt faktiskt! Jag hade inte tänkt skicka några egna brev utan bara ta emot söta brev från främlingar, le lite granna och sen inte svara. Bara tacka och ta emot. Men idag hittade jag en kille som verkade intressant så jag tänkte why not? Han gillar att skata och att resa så skrev att om det är hans intressen så borde han ju ta sig till barcelona! Han svarade och fick min msn och så började vi snacka. Och sen insåg jag hur liten världen är än en gång..

Först visar det sig att killen har bott i Barcelona i tre månader förra vintern. Sen att han dessutom bodde på en gata som ligger kanske två minuter ifrån där jag bor nu!

Lite senare kommer vi in på vad han gör nuförtiden och han säger att han har massa planer, kanske blir utomlands till ett jobb han jobbat på förut. Vad är det för jobb frågar jag? Pizzabagare svarar han - och vi står just och gör pizza!!

Sen frågar jag vart han bor, var det stockholm? Nej, för tillfället bor han utanför stockholm, vet jag vad strängnäs är för ett ställe? Skoja inte säger jag, mina föräldrar kommer ifrån åkers styckebruk så vi har varit där massa gånger! Skoja inte, svarar han - jag är ju i Åker nu!

Ain't it a small world, or what?

2 kommentarer:

josse sa...

åååå va kul!!.. världen är inte så jävla stor ändå :P

Fanny sa...

Fan va trevligt då! :) Hoppas du har det bra där i "fjärran borta"