söndag 18 april 2010

Morriña. Jävligt mycket morriña..

Jag skriver en beskrivande text i textanalys just nu. Jag har valt att skriva om vårt gamla torp, Henrikslund. Jag försöker återskapa alla minnen därifrån, hur miljön är runtomkring, hur det låter, hur det känns... och jag kikade på bilder på Facebook på alla vänner där hemma... och jag har bara en sådan fruktansvärt stor hemlängtan nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag vill bara hem just nu. Vill bara krama om alla. Och med den förbannade vulkanen som sabbar alla flyg så är det ju inte säkert att Tessan kan komma i veckan och då tror jag seriöst att jag bryter ihop. Jag vill bara få en Therese kram som doftar Sverige.

Ena kortsidan av Henrikslund


Baksidan


Gamla dasset

1 kommentar:

Therese sa...

Jag gör allt jag möjligtvis kan för att komma, jag lovar sötnöt! Saknar dig massa!