måndag 21 september 2009

Brutit eller icke brutit, det är frågan...

Jag har något att erkänna förresten. Jag kan har brutit mot köpstoppet. Det hela beror på hur man ser på saken, och hur mycket man anser att sina vänner är värda. Så här ligger det till:

Efter en heldag i Eskilstuna klev jag på tåget för att åka hem. Skulle hem och ta det lugnt och steka blodpudding och ha en nice måndag. När jag stiger på tåget ser jag att min kompis sitter där och har ett ledigt säte bredvid sig så jag slår mig ner. Det visar sig att hon är jätte ledsen och sitter och gråter på tåget så jag tröstar henne så gott jag kan. Sen kommer vi fram till Västerås och då är min cykel borta - stulen. För andra gången! Jag flippar! Så himlans tjurig över oärliga människor som inte kan hålla tassarna borta från andras grejer. Hela den irritationen, som sen övergår till mer ledsamhet, plus att min vän är ledsen o behöver piggas upp leder till att när hon ställer frågan: Snälla Ida, kan vi inte ta en spontanfika på Gränden? så svarar jag ja. Jag kände att både hon och jag kunde behövas muntras upp.

Så jag köpte fika på stan idag för 57 kronor. Om jag ska ta operation köpstopp helt bokstavligt så har jag väl brutit mot nån regel nu? Men själv anser jag att man måste kunna göra undantag ibland. Är inte en vän värd så mycket?

1 kommentar:

Emma sa...

Självklart Ida, du gjorde helt rätt! Du är en fin vän och jag hoppas att vi ses snart!
Kram