tisdag 1 september 2009

Köpstopp dag 2

Igår köpte jag två anteckningsblock till skolan, en kalender för att hålla koll på allt jag ska göra i år, färgglada lappar att sätta i böcker för att markera viktiga saker och så lite alkohol till nollningen. Stod i butiken och ville köpa färgglada pennor att måla med och dyr kalender men då stoppade jag mig själv. "Ida, är det där verkligen nödvändigt? Har du inte bläckpennor hemma? Duger inte den här lite mindre kalendern lika bra att skriva i?" Duktig jag är!

Idag måste jag inhandla nässpray för att överleva. Jag har vaknat två dagar i rad nu när jag egentligen varit så trött så jag bara velat däcka, men inte kunnat somna om för jag inte kan andas med näsan. Så nässpray ska köpas, och så billig öl att capsa med. Sen kommer pengar behöva gå till inträde till kåren också. Fan, en hel del pengar som går åt ändå. Och visst, jag behöver väl egentligen inte gå till Kåren men det är bara nollning tre veckor per år och Kårpremiär bara en gång så då är det okej. Inget köpstopp brutet, men det svider i plånboken ändå. Jag har i alla fall inhandlat frukostgrejer så jag kan göra mackor och ta med till skolan, och även köpt hem några risifrutti som jag kan ta med som mellanmål. Ska ta och äta frukost nu och även steka lite pannkakor tror jag så jag har matlåda också. Going strong!

Inga kommentarer: