fredag 31 juli 2009

GES - Hon är min

Det är sjukt hur morgonen kan påverka resten av dagen. Om du vaknar på fel sida blir verkligen hela dagen fel. Idag vaknade jag och mådde bra. Jag hade sovit precis i rätt position så min rygg var mycket bättre och jag kände att jag hade energi. Underbart. Idag kikade jag även på youtube klipp innan jag åkte hemifrån. Och i och med att Orup kom upp igår kom jag och tänka på GES, detta härliga band jag gillade när jag var liten. Hade första skivan (vilket jag tror är den enda bra) och den gick varm i min stereo efter sommaren 94. Jag lyssnade bara på musiken, jag tittade inte så mycket på videor och framträdanden... så var lite nyfiken. Då är det klart att man youtubar! Och denna video är ju ännu roligare än Orups från igår! Det är det roligaste jag sett på ja... vet inte hur länge! Man kan ju inte annat än och älska 90-talet. Äldre män försöker leka boyband och förföra kvinnorna. Haha. Så varje gång jag kände att jag började tappa energi eller bli lite nere i humöret idag på jobbet tänkte jag på denna video och genast blev allt mycket roligare. =)

2 kommentarer:

hny sa...

HAhahahaha, herregud Ida, nu förstår jag varför du var så satans glad på jobbet. Har svårt att bestämma mig för vad som var bäst, när de zoomar in skrevet på en av dem när de vickar på höfterna eller när publiken smeker deras ben och kastar sig över dem på vägen ut ;)

HON SOM ÄR JAG sa...

Jag har kommit fram till det roligaste nu, Björn såg det när vi kikade på den häromdagen. Minns inte vem av dem, men glenmark eller strömstedt som TAR ORUP PÅ SKREVET!!! När han går fram för att "hon är minsann min". Ska han liksom putta undan honom och TAR HONOM PÅ SKREVET! haha, det är skitkul...