torsdag 30 juli 2009

Thoughts about beauty

När jag arbetar hinner jag tänka väldigt mycket, speciellt inne i frysen då jag kan allt och vet hur jag ska packa (när det inte dyker upp kräftförpackningar förstås som förstör all planering). Jag kör runt som i dvala och förutom att tänka på mitt ryggont, som tyvärr dyker upp alldeles för ofta, flyger mina tankar iväg åt helt olika håll. De senaste dagarna har jag tänkt en hel del på utseende. Det är insidan som räknas, det är det som gör en person intressant, det står jag för. Men utseendet är det man ser, det man förmedlar till världen. Ett första intryck sitter kvar länge, och kan vara svårt att bli av med ifall det blivit fel. Och i dessa tankar kom jag mer in på skönhet/snygghet. Det händer ju att man bedömer folk utefter deras utseende på en skala på 0-10. Där 10 självklart är världens snyggaste, aldrig har du väl sett någon vackrare än den personen, en sån person som verkligen tar ens blick och som det inte går att släppa. Och 0 som är en person man helst allt inte vill se på alls... Och jag började tänka: vad är jag? Jag vet att jag inte har alla de där klassiska skönhetsdragen som finns hos de "typiska" 10:orna, men inte heller allt för "fula" drag. Och jag kom fram att vara under 5 vill jag ju inte vara. Under medel - nej tack? Så jag hoppas jag är en sexa i alla fall. Detta är ju inget jag själv kan bedöma, utan det är ju upp till någon annan (och då kanske framför allt av det motsatta könet) att fatta det beslutet. Självklart varierar valet från person till person beroende på smak och tycke, men som medeltal. Vad tror ni?

Men en dag, för en speciell, för Den personen - kommer jag vara en 10:a. Och det är det enda som betyder något. =)

3 kommentarer:

Therese sa...

Du kommer alltid ha den mest maxade tian för insidans skönhet. Alltid. Jag sitter och blir alldeles sentimental här på jobbet och insåg just hur strålande underbart jätteglad jag är över att du gick fram till oss på kickoffen. Och om möjlig ännu gladare att du sen fortsatte prata med mig på området. Vill inte tänka hur mitt liv annars varit.

Therese sa...

Oh. och för att vara lite mindre sentimental skulle jag bara säga att du har slunkit på tangenterna och missat ett a i titeln. Ida is a beauty, inside and out!

HON SOM ÄR JAG sa...

Ja! Tänk om jag inte vågat gå fram till er, då hade jag bara hängt med attraktion och kassa hela sommaren och missa hela det underbara som är du. Hemsk tanke!