måndag 1 mars 2010

Mirando el mundo al reves

Jag har börjat ett nytt liv här i Spanien, det går fantastiskt bra måste jag säga. Dock har mitt nya liv delats upp i två olika riktningar. Det är:
  1. Mitt nya nyttiga, duktiga liv. Jag går morgonpromenader (joggar när jag har extra mkt spring i benen. Vilket har hänt en gång på en månad), jag äter sallad, jag är ute i solen och får frisk luft, jag gör styrkeövningar hemma.
  2. Mitt nya "ta-livet-som-det-kommer"liv. Leva i nuet, njuta av livet, sluta oroa mig så mycket. Mañana mañana som spanjorerna säger. Jag ska ta seden dit jag kommer.
Det är just detta med att vara nyttigt samtidigt som jag ska ta seden dig jag kommer som komplicerar det hela. Spanjorer verkar nämligen vara otroligt förtjusta i sötsaker. Affärena är fyllda med hyllor med kakor, kex, rån, choklad, munkar.... och all annan mat är fylld med socker också. Det gör att det är något svårare att hålla sig till det nyttiga livet. För jag vill ju leva det spanska livet. Idag unnade jag mig en riktig spansk fika: Churros con chocolate. Det tyckte jag att jag var värd efter tentan idag (som förresten gick väldigt bra, tack för frågan!).

Churros


Och jag måste bara fråga: är det någon som läser min blogg?

3 kommentarer:

josse sa...

ja!!. jag läser.. varje dag minsann .. :D

Malsk sa...

Jag läser(:

HON SOM ÄR JAG sa...

Woho! Två läsare - det är ju fantastiskt! Ska jag fortsätta skriva och tänka på er varje gång jag gör det. =)